Moto: „Daca filme nu vedeam/ te iubescul nu-l ştiam...
Te priveam ş-atâta tot,/ mă priveai ş-atâta tot,
am fi râs şi am fi plâns,/ mi-ai fi spus să te ţin strâns
şi cu mine ai fi fost… / proastă tu şi eu un prost,
anonimi şi şterşi şi mici.. / Cum iubesc aştia pe-aici,
ar fi râs lumea de noi!”
(dintr-un poem tot de Victor
Cilincă)
Bă, Riri era singura din sat care-avea lanternă. În fapt
nici nu era ea din sat, dumneaei era a satului doar atunci când cobora o dată-n
săptămână de la Nemţii-de-sus, pentru cursul de alfabetizare. Şcoala de la noi fusese
închisă prin anii 60, când cu colectiva. Că oamenii, deşi fierbinţi la miez,
n-au mai vrut să lase copii, că le era ruşine să nu le dea de moştenire măcar
câţiva ari – acolo, zicea nea Toare.
Riri, învăţătoarea, venea în clasa de la faţă a şcolii, cea
în care nu ploua, şi aştepta acolo să vină oamenii la alfabetizare, după cum
era obligaţia. Că jumătate de sat nu ştia decât cel mult să pună degetu´, nu
urcase biata carte, sărăcuţa, dealu´ pân´la noi. Numai că nu venea nimeni la tovarăşa Riri ca
să înveţe carte, lumea se temea că-i ceva dureros, că te bate la palmă, te pune
pe coji sau că rămâi naibii fără vlagă după ce buchiseşti, ca atunci când urci
măgura pe nemâncate. Se făcea de-a dreptul seară dar la şcoală tot nu venea
nimeni şi de aia şi Riri, fată simţită, nici nu mai aprindea de la o vreme
lămpile în clasă, să facă adică iconomie la gaz. Aştepta pe întuneric să se
termine orele, atât cât era stabelit, iar o dată pe lună primarul Cândea îi
semna că a făcut într-adevăr deplasarea, să-şi ia şi fata banii.
Eu mă
deprinsesem să intru în clasă cu mult înaintea ei, fără să las umbră încă de pe
lumină, şi s-o miros de la distanţă, aşa, ca orbeţii. Ea se dădea cu ceva care
mirosea ca dulceaţa de trandafiri şi ca aguda călcată cu piciorul. De la distanţă
mirosea, că o simţeai chiar dacă îşi schimba pe întuneric locul de la catedră,
unde se cuvenea să stea, pe un loc într-una din băncile pe care baba Marta,
moaşa fără slujbă, nu le pusese încă pe
foc… Când mirosul se apropia, îmi ţineam strâns suflarea şi mă lipeam de
perete, până auzeam foind a nemulţumire şarpele casei…
Pachiţa ştia că
vin şi mă aştepta afară, după duzi, ca să n-o văd, dar s-o zăresc, dac-aş avea
nevoie... Uneori îi auzeam prin peretele şcolii cum îi bate inima. Se liniştea
doar când tovarăşa învăţătoare se urca pe bicicletă şi pleca, peste măgură,
spre Nemţii-de-sus. La Nemţii-de-jos nu mai era nici o fată care să umble
noaptea cu lanternă!
Era cam în anul
în care apăruse şi „Moş-omu´”, cum l-am poreclit noi, copiii, în acea vreme. Nici cu drag, nici cu
pizmă – ezact cum se cuvenea!
L-am găsit la marginea drumului, cam între sate, la
poalele Deochiatului – un fel de munticel al nostru, care de sus e doar un
podiş care se uită la noi ca într-o gaură. Trec uneori maşini, se mai opreşte
unu´ să... vorba ceea, se dă omu´ la un tufiş de pe marginea râpei şi, cât face
treaba, vede ceva mişcând aici, jos. Ăia suntem noi, văzuţi de sus, prin
întuneric...
Moşul nu era
ceva de capul lui, doar că ne picase pe drum, îi venise ceasul, se vede, taman între satele noastre, şi nu se hotărâse
în care să moară. Nu se deosebea de un om, doar că nu vorbea şi nu-l cunoşteam,
da´ nici nu părea să vie de pe cine ştie ce meleaguri. Nu, nu avea semne de
lovitură, poate i se terminase brusc aerul la drum, poate i se terminaseră
zilele. Dar ştiam că tot trebuie să anunţăm la Miliţie. Şi la Miliţie nu aveam
cum să anunţăm, că se rupsese tortiţa aia de învârtea dinamul telefonului de la
C.A.P. Noaptea aia l-au lăsat pe loc, de
se împiedica lumea de el, pe întuneric...
Curent n-aveam
pe atunci în sat, dar nouă ne ajungeau lămpile. Dacă nu se termina gazul
lampant, căci în vale, de unde venea drumul, se făcuse încă din toamnă o
surpătură. Aprindeam lămpile doar din când în când, ca să ştie şi străinii care
treceau pe sus că e întuneric…
„O fi căzut bre
de sus, de pe Deocheatu´, că doar n-o fi căzut din Cer”, şi-a dat, normal, cu
părerea părintele Daie, la care s-au dus oamenii cu mortul sau ce-o fi fost
acela, până sosea în sat, poate la vară, şeful de post. Părintele nu prea voia
să-l ţină el în biserică, că era vreme de primăvară şi nu voia să i se împută,
Doamne-fereşte, ţoalele cele bune, pentru un venetic, poate turc sau ovrei. L-a
lăsat chiar lângă toacă, ca să nu uite taica dascălul, înainte de a bate
lemnul, să aprindă şi-un ciot de lumânare rămasă de la Paşti. Nici altă lume nu
l-a vrut: „Dacă ăista are, Doamne-fereşte, vreun plod prin America, prin
Germanea ceia şi-o să treeebuim să dăm declaraţii?!”
Era în primăvara
aia în care Riri n-a mai venit trei luni şi o zi: o lovise pesemne putregaiul dezgheţului, atunci când duhurile
din mocirla toamnei se dezgheaţă, piciorul s-afundă-n glod şi-i o minune când
se opreşte-n ceva şi pământul fumegă ca ţigara. Îl ţineam pe moş-om afară sub
toacă de-o săptămână, da´ minune – în loc să se împută, ghiujul începu să
lumineze, aşa, ca o lanternă mică, după ce soarele se ducea naibii în spatele
bisericii. Şi ca o lanternă de cele mari mai spre miezul nopţii, când se mai
culca lumea. O fi minune, ne-am zis noi, care învăţasem la şcoală că nu există
Dumnezeu, deci ceva-ceva fermecat, necurat,
tot o fi după lăsarea întunericului. Iar părintele Daie ne-a lămurit că
nu e voie să mai fie minuni din ´44
încoace, de când sfinţii nu mai coboară exact pe pământ, ci se agaţă
doar cu spinarea şi coatele ascuţite în atât post de tencuiala bisericii şi se
bucură pe dinăuntru că nu-s ca noi aici jos, în C.A.P. Ce-a fost vechi dintre minuni s-a
înregistrat, e trecut în catastife, ce e nou de-acu nu poate fi decât lucrarea
lui Sarsăilă, ne-a luminat popa-părintele... Aşa că porunci să-l aruncăm afară
pe moş-om, că prea lumina de te băga în boli: mai tare ca petromaxul
inginerului Sterea! „Cine-a mai văzut creştin să lumineze?!”
În drum moş-om mai încurcă vreo două-trei nopţi, oamenii
se fereau să dea peste el, mai ales muierile, ca să nu simtă cumva duhoare, dar
uite că nu duhnea a nimic, de parc-ar fi fost de lemn. Şi chiar sună a lemn,
când îl ciocăni moaşa a fără copii, Frusina. Da´ nu putea fi din lemn, căci
meşter care să cioplească un moş perfect, fie el şi urât ca acesta, nu se găsea
pe lume. Dar dac-ar fi fost de lemn, se explica şi lumina: doar se ştie,
ciupercile uscate sunt, cum naiba-i spune, „fosforiscente”.
I-am scris lu´
tovarăşa Riri salutări şi suspine şi nişte cuvinte care ritmau două câte două.
Şi am trimis-o pe Pachiţa, într-o seară, ca să nu vadă mama că m-aş duce eu
acolo sus. Că destul stătusem cu lunile noapte de noapte pe culme, aşteptând să
văd lanterna tresăltând şi icnind parcă pe drumul răsucit printre nalbe. Da´
proasta n-a ajuns la nemţenii de sus, că s-a speriat cică de lumina ce plutea
în jurul moşului ca fumul dintr-un bageac în care bate ploaia şi a venit toată
plânsă. Da´ eu cred că era plânsă că citise înadins toată scrisoarea, care se
vede că era lipită cu altă limbă decât a mea şi avea hârtia stropită şi
sărată.
Am vorbit cu
băieţii să ducem moşul la cimitir, să nu mai încurce seara fetele, da´ nu
puteam să-l îngropăm fără ştirea părintelui. Că când ne-au dus odată într-o vară
în vale la UTC, ne-au atras atenţia că popa e un element reacţionar şi să nu
cătăm în gura lui, da´ până una-alta, la noi
te îngropa popa, nu UTC-ul!
Şi l-a luat
acasă Haralambie, moşneagul. Zicea că şi el e aproape mort şi i-ar sta bine cu
moş-om în casă, să nu mai vorbească adică singur. Măcar făcea economie de gaz.
Şi oricum, dacă moş-om ar fi fost şi el viu, Haralambie tot n-ar fi auzit ce-i
spune, că urechile lui erau numai bune pentru secrete, de când i-a pocit faţa cazanul cu ţuică, însemnându-l şi pentru
Lumea cealaltă şi bubuitura trecând dintr-o ureche în alta chiar prin
tărtăcuţă, după cum ne-a istorisit moaşa…
Ieşeam, în cele
trei luni şi-o zi, cu Pachiţa. Ţineam împreună toată uliţa aia lungă, a
Holteiului, şi până la biserică o lăsam să se lase sărutată. O dată! Apoi, la
şcoală, pe întuneric, o îngrămădeam pe băncile bune şi-i auzeam inima ca
deşteptătorul. Câteodată mi se năzărea parfum de dulceaţă de trandafiri, poate
şi de dude călcate cu talpa goală, da´ era chiar dulceaţă de trandafiri, uitată
de baba Marta la răcit pe catedră.
Când Riri începu
să coboare din nou, pe bicicleta ei, o
dată pe săptămână, cu lanterna legată cu sfoară de gleznă, să n-o piardă, anume
îi ziceam Pachiţei să vină să mă ia de la şcoală, unde-mi făceam de treabă,
cică săpam după râme. Uneori o făceam pe bărbaţii şi dădeam foc la carbid în
apă, ca să facem bubuieli special pentru învăţătoare. Dar Riri îmi râdea la fel
ca lui Pantelimon, ca lui Alecu sau chiar lui moş Haralambie. O chemam uneori
şi pe Tuţa, să mă vadă adică Riri cu două şi să plesnească de necaz, dar
învăţătoarea îmi râdea în continuare la fel ca lui Pantelimon, Alecu sau chiar
Haralambie, deşi Haralambie era moş bătrân, iar noi eram mai copii decât ea…
Dar măcar
ajunsesem specialistul număru´ unu în moş-om. Riri era om de ştinţă şi clătina
din cap, în timp ce eu o învăţam cum să-l deschidă şi cum să-l închidă pe
întuneric. Că Haralambie îl acoperea cu o cergă groasă, de nu mai răzbătea
lumina, sau cu un ţol mai destrămat, care făcea să treacă razele de lumină ca
ălea ale lunii, noaptea sub dud.
Cu timpul, ne-am
obişnuit bine cu moş-om. Miliţia nu mai urcase până la noi la Nemţii-de-jos, de
când se surpase drumul, da´ noi n-aveam treabă: ne făceam în casă pâne-n ţest,
iar de gaz nu mai aveam propriu-zis nevoie, că-l împrumutam pe moş-om de la
unul la altul. Avea unul clacă la porumb, îl şi aduceam pe moşul luminos şi-l
lăsam mai în spate, sub ţol, să nu ne bată lumina-n ochi şi să ne dăm adică
peste degete. La o serată din astea pe dezghiogatele a venit chiar şi
tovarăşa Riri, că avea de făcut un
recesămnânt al copiilor. Şi recesămnântu´ a mers repede, că la noi toată lumea
ştie că nu mai erau copii, de se închisese şcoala de prin anii ´60. Aşa că am
stat şi cu tovarăşa învăţătoare la lumina moşului, şi doar rogojina pusă pe o
blană de lemn de soc se mai zgâlţâia din când în când, de la Tuţa, care plângea
cu spatele la noi, de pe laviţă, că cică i-a intrat ceva-n ochi. Da´am
controlat-o şi nu avea nici pe dracu´, doar că voia să-mi facă mie protest.
Pentru mine şi Riri. Lui Riri, care era
acum puţin mai bătrână şi făcuse şi-o altă şcoală la fără frecvenţă cât fusese
alea trei luni şi-o zi la pat, oricum nu-i
păsa, că nu mă lăsa nici măcar să-i duc lanterna până sus pe măgură. Spunea că
pleacă devreme, că voia să facă alfabetizarea în mai multe sate într-o singură
zi. Că ce deşteaptă se făcuse dânsa!
Dar tot am
atins-o o dată! Când a văzut că Tuţa plânge, s-a dus s-o aline, s-o legene, a
şi pupat-o pe lângă unde avea Tuţa zâmbet duminica. Ştiam precis unde e! Apoi,
după două „Mărăşeşti”, când tovarăşa o fi fost sus pe Deochiatu´, mi-am făcut
timp s-o pup pe Tuţa, pe obrazul uscat, ezact unde ştiam eu că stătuse şi
buzele lui Riri. Şi Tuţa chiar mirosea puţin a dudă zdrobită şi când am pupat-o
a doua oară, după ce acoperisem moşul cu o pală de tablă galbanizată, de la
coperişu´ bisericii, am simţit în sfârşit mirosul de petale…
Pe moş-om l-au
dus în anii ăia de petreceri şi pe la nunţi, şi pe la hore – de nu-i mai ştiam
poziţia, iar moş Haralambie chiar începuse să se cam supere, ´cea că iar
trebuia să vorbească singur, cu toate că el se alesese cu deranju´. Iar când au
venit odată nişte tovarăşi de la raion şi-au făcut şedinţă, l-am pus pe
moşul-lampă în spate după nişte multe sticle de vin goale, de lumina în toată
şcoala numai a galben şi-a verzuliu, aşa
cum erau sticlele prin care trecea lumina moşului. Sigur că nu i-am lăsat să-l
vadă pe moş, să nu ne amendeze sau mai ştiu eu ce. Dar după vizita tovilor,
inginerul Strea, deşi era de mult la pensie, ne luă frâiele trebii şi hotărî că
şederea moşului la noi „trebuie să
capete o formă legală, că aşa ne învaţă Partidu´”. Aşa că îl înregistrară la
şcoală, cu număr de ordine, aşa cum e legal. Ca să-i deie şi un nume, l-au
scris ca „Corp de iluminat public No 73”. La 74 era lanterna preşedintelui de
C.A.P., la 72 era trecut clopotul bisericii, la 71, catedra, şi de la 70 urmau
băncile; cel puţin pe hârtie, că multe le pusesem pe foc.
În anii în care
s-a tras în sfârşit lumină în sat, după ce se raportase de câteva veri că toată
România-i luminată, după cum am citit din „Scânteia” cine ştiam să cetim,
lumina Corpului de iluminat public no 73 începu parcă să mai scadă, sau nu mai
văzusem noi lumină electrică şi aia ne lua toţi ochii. Moşul fusese, ce-i
drept, pe gratis, dar cu neajunsuri: unde pui că nu puteai face două nunţi în
aceleşi timp, sau la una trebuia să te mulţumeşti cu lămpi cu gaz şi un foc în
curte… Tovarăşa Riri parcă nu mai era Riri aia pe care o aşteptăm cu răsuflarea
strânsă în sala din faţă fără de lumină a şcolii, da´ tot Riri era, şi ne râdea
la fel şi mie şi lui Pantelimon, şi lui Alecu. Lui moş Haralambie nu, că între
timp se mutase la cimitir, sub iarbă, poate şi de ciudă că nu mai voia nimeni
„lumina lui”. Lumina, moş-om, nu mai uimea pe nimeni, mai ales că apăruseră şi
primele televizoare în sat şi puteai să vezi pe sticla aia mişcări şi să auzi
vorbe neînţelese chiar şi două ore pe zi – ce ne mai trebuia scăpărici,
luminătoare publică? S-o ţie acolo la şcoală, în pod! Părintele Daie, bucuros
că „l-au dus pe necuratu´ unde-i locul lui” (îl căraseră pe moş-om cu roaba la
şcoală, unde de altfel era şi înregistrat, şi ca despăgubire popa a promis că o
să ne aducă şi o antenă în sat, pe banii lui, da´să stea când o zi la unu´,
când o zi la altu´, ca să apuce toţi să vadă ca lumea „programul”…
Eu mă mai uitam
pe la tovarăşa Riri, când venea, rar, să împrumute antena, că i-o lăsau mulţi
da´nu voia ea oricum. Şi parcă mi se părea mai bătrână, deşi aveam şi eu mustaţă
acum, ca omu´. Îi vedeam aluniţe care parcă nu erau vara trecută, şi părul i se
mai zburlea în sus, nu venea aşa, ascultător, în jos, ca pentru mângâiat...
Stăteam uneori
la cârciuma Mumei lu´ Zanc, în colţ lângă godin, chiar pe locul lu´ moş Haralambie,
şi-mi dădeau acum să beau chiar din halba lui, pe care scria ceva, nişte
litere-acolo. Şi mă uitam prin sticla halbei la lumina mare a becului şi mă
gândeam la Riri, cum mai lumina ea pe vremuri noaptea cu lanterna aia a ei,
până ce s-a terminat oficial toată alfabetizarea din România; pe hârtie, ca şi
băncile şcolii, care nu mai erau, că făcuse moaşa dulceaţă cu ele, adică le
pusese pe foc…
„Vezi, nici
sticla, că-i sticlă, şi nu rămâne fără riduri!”, oftă lângă mine Pantelimon,
într-o zi în care ştiui că Riri nu va mai coborî niciodată la Nemţii-de-jos, că
se terminase şi alfabetizarea şi lumea tot se încrâncena încă să nu mai facă
copii, să vină Riri să-i înveţe. Da´ nemţenii dă jos nu aveau ceva anume cu
Riri, aveau cu C.A.P.-ul, cu toate că se obişnuiseră să mergă la muncă, să se
facă a munci şi să primească mai nimic şi te miri ce... Că cum să faci
agricultură pe piatră?
Pantelimon purta
acu ochelari de sticlă, îi prindea cu lacăt de botonieră, să nu-i fure careva
după prea multe ţuici. Tuţa se lăsase mai alături, pe-o bancă, odihnindu-şi
pântecele mare cât un reflector, ca ălea care ni le adusese ca să arăm şi
noaptea şi să doborâm planul. Şi se tot uita la pântece, se uita şi la mine cu
înţeles. Trebuia eu să înţeleg într-o zi!
„Mi-a zis moş
Haralambie – pe vremea când mai trăia, se-nţelege”, am început a zice eu lui
Pantelimon, uitându-mă la Tuţa prin sticlă. „Auzi, mă? Moşul spunea că sticla,
oricât de bun-a fi, se macină şi ea dinăuntru, aşa, ca roasă de carii. Uite,
de-un exemplu: halba lui moş Haralambie – de douj´ de-ani o văd şi jinduiam s-o
ţin în mână aşa strălucitoare. Şi uite că acu´, că beau eu din dânsa,
străluceşte tot mai puţin. Parcă a murit sticla, parcă nu mai trece lumina,
aşa, prin ea, nici ca o lanternă”…
„Mă, e o
gânganie mică, mică de tot, care o roade”, îmi spuse încet, la ureche,
Pantelimon. „Să nu-i spui popii, că te afuriseşte şi, cine ştie, te dă afară şi
din U.T.C.: a o molie-de-sticlă care intră înăuntru şi mănâncă încet lumina…
Aşa se mânâncă, singura, şi viaţa, şi dorul, şi muierea. Dă aia fac oamenii
poze, pe la oraş, să-i mai prindă lumina!”
„Şi noi de ce dracu´ n-o vedem?”, i-am zis. „De ce nu vedem molia aia?
Tu de-o pildă, ai şi ochelari, vezi adică ceva mişcând?” Îmi zice: „Păi dacă-i şi dânsa dă sticlă,
boule, cum adică s-o vezi? Molia-dă-sticlă e şi ea tot dă sticlă!”
N-a trecut mult
şi-am auzit că în vale fusese, cu doar câteva luni în urmă, revoluţie. De la
´48 nu s-a mai pomenit pe la noi aşa ceva. Întâi am crezut că s-a înţeles
prost, că a fost ceva pe la bulgari sau c-au dat americanii ori ruşii cu ceva.
Că cu curmătura nouă din drum, noi n-am ştiut nimic lunile alea... Antena
rămăsese sus, la tovarăşa Riri, şi habar n-aveam de vânzoleală… În perioada aia
n-am mai primit baterii pentru radio, marmeladă la lădiţe de lemn, dar un
bişniţar ne-a adus o căruţă cu antene de televizor bulgăreşti. Nu ştiu cum
naiba a trecut. Am vorbit cu Tuţa să luăm şi noi una, pe banii de la alocaţie.
Ne-am trezit că dădeau filme toată ziua da´revoluţia trecuse. Gata, o scăpaem!
Noroc că apoi, de la Nemnţii-de-sus au coborât într-o noapte nişte
revoluţionari. Ce revoluţionari?, nişte mineri de la o mină închisă treptat.
Ne-au întrebat cam cum stăm noi cu revoluţia şi eu, de respect, i-am lăsat să
bea, pe rând, din halba de sticlă întunecată lui moş Haralambie, da´ de plătit a plătit Pantelimon,
că era mai curios şi-şi pusese ochelarii ca să pară învăţător, ezact ca
tovarăşa Riri, da´ mai urât. Halba mea
era de-acum de muzeu: cu toate că era de sticlă, nu mai trecea lumina
prin ea. Parcă era flămândă de luceală. Nici suliţa lanternei lui Riri n-ar fi
trecut dintr-o parte-n alta!
Băieţii au stat
peste noapte sub toaca de la biserică, că era vară şi părintele Daia se temea
să-i primească în biserică şi p-ormă să afle c-au fost, cine ştie, din ăia şase
milioane cu carnet de partid. Ei s-au odihnit, ca să înceapă şi la noi
revoluţia aia o dată, chiar a doua zi, când soarele o fi sus de tot. Că n-avea
rost s-o începi prea de dimineaţă, la cinci spre exemplu, şi să nu vadă lumea
ce şi cum.
A doua zi n-au
găsit ei steag, ca să-i facă gaură, şi s-au dus întins la şcoală, singura
clădire mai de Doamne-ajută din sat, doar că era părăginită. N-au prea avut ei
ce găsi acolo, da´ au luat registrul de inventar şi nu s-au lăsat până nu l-au
găsit, în pod, înfăşurat în ziare vechi
„Scânteia” şi-alte-alea. Moş-omul nu mai lumina, poate şi pentru că era
zi de-a binelea. Da´ parcă începuse să miroase a trandafiri şi a încă ceva...
Au mai găsit pe perete portretul lui Dej, încă de pe timpul cui se închisese
şcoala din lipsă de copii (ştiţi povestea cu C.A.P.-ul, nu tre´ s-o mai afle şi
alţii). Şi unul a aruncat de sus de la
geamul podului portretul lui Dej şi chiar s-a-nfipt în clisa moale a drumului.
Apoi, doi revoluţionari s-au apucat să-l arunce pe geam şi pe moş-om.
„Păi, cam ce-aţi
avut cu acesta?”, le-am zis nedumerit, după ce Corpul de iluminat no 73 se făcu
ţăndări pe drum.
„Am zis c-o fi
tovarăşu´ Lenin”, zise unul mai scundac – Buleac, cred că-l chema.
„Nu ştii că
Lenin avea cioc? Că doar măcar atât ai învăţat la şcoala aia!”, se hlizi acela
care aruncase numai portretul lui Dej.
„Ştii ceva bă,
boule? Ce, Lenin ăla s-a născut cu barbă? Aiasta o fi fost ezact statuia lui
Lenin de când o fost el mic…”
La sfârşitul
anului şcoala se prăbuşi singură, într-o noapte. Cred acum că de la nişte bătăi
de inimă care-o pisaseră nopţile în care tovarăşa Riri, cum o mai fi arătând
acum, venea să ne facă alfabetizare. Iar
nopţile, în jurul fostei şcoli, de când ne-au oprit lumina pentru datoriile
Primăriei, măcar şoseaua luminează frumos. Şoseaua pe care abia au lipit-o
peste vechiul drum clisos, şoseaua aia care cică merge spre Iuropa, unde dracu´
o mai fi şi asta, luminează în toată noaptea. Asfaltul nu a putut să acopere
tot prafu´ ăla care-a rămas după ce revoluţionarii l-au aruncat pe moş-om din
podul şcolii.
Ş-acu, când mă
gândesc la vremile ălea, zic eu frumoase, că nu-i vorba aici de C.A.P., îmi tot
amintesc, nuş´ de ce, de moş-om. Şi-mi amintesc în amănunt moşul, ca să nu mă
gândesc cumva iar la tovarăşa Riri… Şi beau din halba mea de sticlă acum neagră.
Iar dacă pui cumva urechea la halbă, uneori parcă auzi cum o roade timpul...
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu